Obbola Krönika 2012

100.00 kr

Årskrönika 2012
Astrids kiosk på byn får sin minnestecknare, liksom dryckesbåten och dryckesbilen och flera andra minnen från ett svunnet Obbola. På Vitskär finns ett spännande hus byggt av gråsten. Salteriets historia berättas inför ett succefyllt nyöppnande. Ett gammalt VK-klipp berättar om godbitar i Obbola byaskrin. Obbola motor & musikklubb presenteras, en spännande gräsmatta och mycket mer.

Kategori:

Beskrivning

• Årskrönika 2012
  • img100 (1)
, 2014-09-05.

Om Obbolahembygdsforening

Om Obbola Hembygdsförening Föreningen, som bildades 1997, har enligt stadgarna till uppgift att tillvarata och vårda Obbolas kultur och att väcka intresse och förståelse för hembygden. Föreningen är medlem i Västerbottens hembygdsförbund. Hembygdsföreningen har sin bas i Obbola, som ligger 15 km söder om Umeå där Umeälvens två grenar, Väster- och Österfjärden, omger ön. Föreningens kontaktuppgifter Obbola Hembygdsförening c/o Ingegerd Brändström Torparvägen 8 913 42 Obbola Tel: 090-455 51 E-post: info@obbola.se